Blog


... ilmaisjournalismia suomeksi ...

Sotaa, talvikylmää vaiko koronaa?

Sotaa, talvikylmää vaiko koronaa?

Sotaa, talvikylmää vaiko koronaa?

 

Kiinan hallitus on antanut erikoisen lausunnon, jossa paikallisviranomaisia kehotetaan varmistamaan riittävät elintarvikkeet talven aikana ja rohkaisemaan ihmisiä hankkimaan joitain välttämättömiä tavaroita.

 

Se herätti huolestuneita keskusteluja verkossa, ja ihmiset yhdistävät sen koronaviruksen leviämiseen, ennustettuun kylmään talveen tai jopa lisääntyneisiin jännitteisiin Taiwanin kanssa, Bloomberg raportoi

 

– Maanantai-iltaisen lausunnon mukaan kauppaministeriö kehotti paikallisviranomaisia vakauttamaan hintoja ja varmistamaan päivittäisten tarpeiden, mukaan lukien vihannesten, saannin tänä talvena ja ensi keväänä (!).

 

Kiinalaisia kotitalouksia kannustettiin myös varastoimaan tietty määrä päivittäisiä tarpeita valmistautuakseen talvikuukausiin tai hätätilanteisiin.

 

No niin, isot on panokset: ilmeisesti jenkkisenaattori joko kikkaili jotain, tai ei ymmärtänyt sohaisseensa ampiaispesään kun kertoi, kuinka paljon jenkkijoukkoja Afganistanissa ja muualla oli: tuli vihjanneensa että niitä on myös Taiwanilla ...

 

Kiinan Global Timesin päätoimittaja Hu Xijin varoitti, että Peking "aloittaa välittömästi sodan Yhdysvaltain sotilaiden poistamiseksi ja karkottamiseksi". Hän twiittasi:

 

"Nyt Yhdysvaltojen ja Taiwanin viranomaisten on selitettävä. Jos on totta, että Yhdysvaltain 30 000 - tai vähemmän – sotilasta on Taiwanin saarella, Kiinan armeija aloittaa välittömästi sodan Yhdysvaltojen sotilaiden poistamiseksi ja karkottamiseksi." 

 

Vai onko Kiinalla suunnitteilla oma Pearl Harborinsa – ja tällä kertaa taivaan avaruudessa, kun satelliittisärkijänsä on nyt valmis? 

 

Raamattukin kertoo, että lopun päivinä auringonnousun maista lähtee liikkeelle valtaisa armeija. Sen kokokin kerrottiin: 200 miljoonaa sotilasta ...

 

Toivottavasti se ennustettu Harmagedon – jossa valtaisat sotajoukot ottavat kaikki yhteen samanaikaisesti – on vielä kaukana tulevaisuudessa. Ei voi tietää.

 

”Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon” (Ilm. 16:16)

 

Olli-Pekka Tuikkala

 

Lähteet:

Raamattu



Ilmestyskirjan seitsemän seurakuntaa

Ilmestyskirjan seitsemän seurakuntaa

Ilmestyskirjan seitsemän seurakuntaa

 

Ilmestyskirjan luvut 2 ja 3 ovat erittäin mielenkiintoiset. Nuo peräkkäiset kirjeet Aasian 7 seurakunnalle etenevät maantieteellisesti kuin seinäkello, myötäpäivään. Ja kuljetut ”matkatkin” on varsin helppo ajallisesti määrittää, kun katsoo sanomaa versus tapahtunutta.

 

Missään kohtaa et näe näille seurakunnille jotain keskuskeittiötä valvomassa ja ohjaamassa – se kuuluu yksin Kristukselle. Ja joka väittää että nämä nyt vain ovat joitain random- seurakuntakuvauksia ilman viittausta yhtään mihinkään, ei Martti Lutherin tavoin tunnista profetiaa eikä käsitä että äänessä on ILMESTYSkirja.

 

Voila’:

 

Kirje Efesolle kuvaa jälkiapostolista seurakuntaa, vuosina 70 – 170. Vuoteen 70 mennessä jokainen apostoleista, Johannesta lukuunottamatta, olivat allekirjoittaneet Kristuksen todistuksensa verellään. Smyrnan Polykarpus poltettiin vuonna 169. Jo nyt seurakunta alkoi haaleta alun kiihkeästä uskostaan.

 

Kirje Smyrnalle kuvaa vainottua seurakuntaa, vuosina 170 – 312. Tämä aika oli Rooman pahinta vainoa. Vuonna 312 tapahtui Konstantinuksen itsensä nimeäminen kristityksi.

 

Kirje Pergamolle kuvaa holhottua seurakuntaa, vuosina 312 – 606. Konstantinuksen ns. kääntymyksen myötä tuli muotiin olla kristitty: olihan se samalla tie urakehitykseen ja valtaan tuossa valtavassa Roomassa. Vuonna 606 Bonifacesta, Rooman piispasta, tehtiin universaali sellainen, eli käytännössä ensimmäinen paavi.

 

Kirje Tyatiralle kuvaa pakanallista seurakuntaa, alkaen vuodesta 606 ja jatkuu edelleen. Roomalaiskatolisuuden kehitys söi ja valtasi kaiken päätyen nykyiseksi, institutionaaliseksi systeemiksi. Vaikka Reformaatio sitä tuntuvasti heiluttelikin, se jatkaa muuttumattomana porskutustaan, seurakunnan ylöstempaukseen saakka. Kun tempaus tapahtuu, Kristuksen tosiuskovien katolilaisten vähemmistö lähtee, mutta muu pursiseura jää lähes koskemattomana muodostamaan lopun päivien hengellisen Babylonin (Ilm. luku 17). Ja sen vaino tosiuskovia kohtaan eikun kiihtyy entisestään.

 

Kirje Sardeelle kuvaa evankelioivaa seurakuntaa, alkaen 1517 ja jatkuu edelleen. 31. lokakuuta 1517 Martti Luther naulasi teesinsä Wittenbergin kirkon oveen. Siitä alkoi iso reformaatio, mikä Lutherin osalta päättyi kesken, omiin pinttymiinsä – kuten vaikkapa Muroman kastepuhdistus evlut kirkossa. Tuosta aikakaudesta alkanut tunnustuksellisuuksien kehittyminen tulee jatkumaan tempaukseen saakka. Luste ja vehnä, molemmat, lisääntyvät.

 

Kirje Filadelfialle kuvaa pientä ja heikohkoa seurakuntien maailmaa, alkaen 1750 ja jatkuu edelleen. Oli Wesleyn ja Whitefieldin kaltaisia suuria evankelistoja ja näkyvä marttyyrikin. Mutta suurinta oli paluu takaisin sola scripturaan – ja erityisesti sen käsittäminen, ettei Israel ole hävinnyt mihinkään Jumalan suunnitelmasta. Heti kun ymmärtää, että Kaikkivaltiaalla on EDELLEEN eri prosessi niin seurakunnalle, ”Jaakobille” kuin pakanakansoillekin, niin profetian koko kuva avautuu oikein. Moni maankolkka saa kiittää tuon aikakauden työtä nykyisestä loistostaan Kristuksessa. ”Filadelfia” myös jatkuu tempaukseen saakka.

 

Kirje Laodikealle on sitten se täsmäkuvaus nykypäivästä: taskulämmin seurakunta, alkaen vuodesta 1900 ja jatkuu tempaukseen saakka. Jo tuo seurakuntakuva on varoittava esimerkki siitä että tempaus on todella lähellä: sitähän kuvaa juuri Ilmestyskirjan seuraava eli 4. luku, minkä jälkeen seurakuntaa ei enää nähdä Maan päällä. Ihmisiä toki ahdistuksessa pelastuu ja marttyyrien veri virtaa kaduilla. Ja aivan samoin kuin Laodikeassa ihmiset kantoivat statussymboleja kuten mustan villan takki, niin nyt menestysteologit ovat vaihtaneet nöyrän palvelijan sanoman raharikkauden siunauksiksi. Hyvää musaa, paljon kummallista porukkaa ja vielä kummallisempaa uutta ilmoitusta – mutta missä Kristus? ”Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston” ...

 

Ja vielä muutama sana Sardeesta: Sardee oli mitä suurimmassa määrin kaupunki, joka oli ylpeä miehistään. Heillä oli suuria nimiä: kuningas Kroisos, kuningas Midas – rikkaimmat kuninkaat mitä koskaan on tunnettu maan päällä. Se, jonka kosketus muutti kaiken kullaksi, ja niin edelleen. Heillä oli suuria nimiä ja he oikein rakastivat kunnioittaa suuria nimiään. He antoivat heille kaupunginasut – he pukivat heidät valkoisiin vaatteisiin. He laittoivat näiden nimet Sardeen historiankirjoihin, antoivat heille vapaaherrauden, paikan siviilien kunniarekisterissä. Ja heillä oli juhlatilaisuuksia, joissa näitä nimiä – jotka olivat jo kuolleet – uudelleen tarkasteltiin ja jumaloitiin. He asettivat miehiä jalustoille, ja olivat ylpeitä siitä.

 

Voimme nähdä tuossa juurikin tunnustuksellisuuden ytimen. Koska se on juuri sitä, mitä tunnustuksellisuus on! Se tarkoittaa, että ihmisiä tunnustetaan, asettamalla heidän nimensä yläpuolelle. Ja reformaatiohan antoi suuria nimiä. Vai eikö edelleen olla ylpeitä Lutherin nimestä, Melancthonin nimestä, Kalvinin nimestä. Ja kun mennään vähän pitemmälle: Knox, Wesley - ja vuosien varrelta suuria nimiä kuten Darby, Kelly jne.

 

Miksi meidän ei tulisi olla ylpeitä suurista nimistä? Kyllä, ylpeitä, että Jumalan Henki alentui käyttämään heikkoja, kuolevaisia miehiä palveluksessaan, kyllä! Mutta mikään ei johtunut itse miehistä. Ja tulisi ymmärtää, että kun tunnustaa seurakunnat eri nimillä – olivat ne sitten miten suuria tahansa – on vain sen ongelman jatkumoa, mitä tapahtui Korintossa, kun ilmeni puolueita Paavalin nimeen, ja toinen Apolloksen, taas toinen Keefaan, yksi jopa Kristukseen. Viimeinen oli väärällä tavallaan pahinta laatua: koska kaikki mikä jakaa Herran pyhiä erillisryhmiin, on lähtöisin jostain muualta kuin Kristuksesta Itsestään.

 

Yksinkertainen totuus: ei ole mitään muuta nimeä, jolla olisi auktoriteetti ja vetovoima pyhälle – tai edes tulisi olla, kuin Herran Jeesuksen Kristuksen nimellä (Matt. 18:20). Jos annan paikan millekään muulle nimelle, annan paikan sille, mikä jakaa Jumalan kansaa.

 

Siksi tämä tärkeä yhteys Sardeehen. He olivat ylpeitä nimistä – kuten vaikkapa Lutherista ollaan tänään.

 

”Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut Minun nimeeni, siinä Minä olen heidän keskellänsä” (Matt. 18:20).

 

Olli-Pekka Tuikkala

 

Lähteet:

Raamattu



Bill Gates erehtyi

Bill Gates erehtyi

Bill Gates erehtyi

 

EU on tehnyt päätöslauselmaesityksen korvausrahaston perustamisesta covid-19-rokotteiden uhreille.

 

Täh? Eikös kaiken pitänyt olla ihan turvallista ja riittävästi testattuakin?

 

Ei. Esitys toteaa mm.: ”ottaa huomioon, että Euroopan lääkevirasto on saanut tiedon jo lähes miljoonasta covid-19-rokotteen antamisen jälkeen ilmenneestä haittavaikutustapauksesta”. 

 

Huh! Ja nämä siis pelkästään Euroopan lääkeviraston tiedossa olevat – ja nimenomaan jo pelkät TIEDOSSA OLEVAT!

 

Just. Muistuu mieleen huolestuneen rokotemesenaatin haahuilut: "Meillä on ... tiedätte ... yksi kymmenestä tuhannesta ... ah ... sivuvaikutuksia. Se on ... tiedät ... paljon enemmän. Seitsemänsataa tuhatta ... ah ... tiedät ... ihmisiä, jotka kärsivät siitä. Joten, todella ymmärrät turvallisuuden jättimäisessä mittakaavassa kaikilla ikäryhmillä - tiedät – raskaana olevat, miehet, naiset, aliravitut ja niitä joilla olemassa olevat sairaudet. Se on erittäin, erittäin vaikea, ja se todellinen päätös - OK, mennään ja annetaan tämä rokote koko maailmalle ...… ah ... hallitusten on oltava mukana, koska ennen sitä tarvitaan jonkin verran riskinottoa ja korvausasioita… ah ... voidaan päättää edetä."  

 

Mikähän sitä tuossa naurattaa ...

 

”Loppukoon jumalattomain pahuus, ja vahvista vanhurskaita. Sillä sinä, joka tutkit sydämet ja munaskuut, olet vanhurskas Jumala” (Psalmi 7:10)

 

Olli-Pekka Tuikkala

 

Lähteet:

Raamattu

Metaverse ja muut kivat

Metaverse ja muut kivat

Metaverse ja muut kivat

 

Facebook on päättänyt yhdistää työn ja huvit. Facen Metaversen trademarkiksi on tyrkyllä pääkuvassa oleva häkkyrä. Kas kun taas löytyy tuttu 666 ...

 

Brittien muuten saattaa olla välttämätön ottaa kolmas Covid -tehosterokotus, jotta he voivat matkustaa ulkomaille ensi vuonna, koska rokotepassijärjestelmään tehdään muutoksia. 

 

Eli, on sitouduttava siihen että aina vaan uutta piikkiä ...

 

Kun taas New Yorkissa on kohta hyvät neuvot kalliit: Cityä uhkaa katastrofi, koska huomattava määrä hätäpalveluiden työntekijöitä kieltäytyy rokottamasta itseään. 30 % poliiseista, 40 % palomiehistä ja 50 % ensihoitajista.   

 

Vanguard- niminen firma omistaa messevän siivun Sanoma Oyj:sta. 

 

Sama Vanguard omistaa myös eniten Pfizerin osakkeita. 

  

Arkkipiispa taas Vigano väittää, että paavi on "innokas yhteistyökumppani" suuressa nollauksessa, joka jatkaa "kirkon purkamista" korvatakseen sen "vapaamuurarien innoituksen" järjestöllä. 

  

Brittien Boriksella vuorostaan maistuu jauhot suussa: meni julkisesti sanomaan, että koronarokotteet eivät suojaa taudin tartunnalta tai estä sen leviämistä. 

 

The Daily Skeptic kysyy: mutta jos kaksoisrokotus ei estä tartuntaa tai viruksen leviämistä, miksi tehosterokotus nyt olisi paljon parempi? Miksi on niin tärkeää estää tartunnat ja leviäminen näiden tehosteiden kautta, kun suoja vakavia sairauksia ja kuolemaa vastaan jo (muka) on - ja sillä on oikeastaan merkitystä?

 

Toinen kysymys pääministerille: Mitä järkeä nyt on rokotepassilla ja -pakotteilla? Miksi irtisanoa satoja tuhansia hoitokodin työntekijöitä ja terveydenhuoltohenkilöstöä, jotka kieltäytyvät rokottamisesta ja joista useimmat ovat palvelleet uskollisesti koko pandemian ajan, jos rokotuksella ei ole vaikutusta siihen, kuinka tartuttava olet, eikä se siten suojaa muita?

  

Jostain syystä alkaa tuntua yhä uskottavammalta tämä ”salaliitto”: 

 

Sillä ne jotka tämän maailmanlaajuisen feikin ovat saaneet aikaiseksi, eivät todellakaan vaivaudu hoitamaan liittyvää likaista työtäkään itse:

 

Ensin laittoivat orjansa jakamaan porukka kahtia. Nyt ei tartte enää kuin Boriksen kaltainen sekoveikko kertomaan avoimesti, että – joo – olemme asentaneet teihin tappopiikit. Koska ilmastonmuutos jne.

 

Alkaisi varsinainen mad max – jossa, kas, bensakin kultaa. Voisi olla kiireiset ajat näillä eksyttäjillä päästä pakoon lynch mobeja. Maailmanlaajuinen anarkia – ei paljon tartte ne koronamielenosoittajat enää ”kipinää”.

 

Onhan nimittäin ihan toinen asia puhua miljardien ihmisten tappamisesta (vrt. Georgian Guidestonet) – kuin tehdä itse akti.

 

Voila’, tappakoot itse toisensa. Oma syynsä (?).

 

”Niin minä sanoin: "Minä en tahdo enää teitä kaita. Kuolkoon, joka kuolee; hävitköön, joka häviää; ja jäljellejäävät syökööt kukin toisensa lihaa."” (Sak. 11:9).

 

Olli-Pekka Tuikkala

 

Lähteet:

Raamattu